Thursday 7 November 2013

sihat? healthy? 健康? صحي? 건강한? 健康?

سم الله الرحمن الرحيم
assalamualaikum :)

haa entah kenapa mood aku minggu ni minggu buah-buahan.aku pergi pasar rabu lepas mcm2 buah aku beli.ahaa :D

certain orang ada macam malas nak makan buah or kurang ada masa nak makan buah or memang tak suka buah or or or whatsoever.

tapi hakikatnya buah-buahan tu lah paling the best sekali selain daripada sayur even dia ada gula sikit tapi kita kene pandai la control and manage nak makan buah tu. kalau ikut recommended intake nya buah-buahan ni kita digalakkan ambil dalam 2 -3 kali setiap hari. intake of fruits straight away will help our digestive system :)

ni aku ada nak share a few ideas dalam bentuk gambar on how we want to serve fruits as a healthy snack :D

hope dapat apa2 input daripada ni :)

p/s: ohh rojak sangat bahasa aku.aku baru perasan :(

references :

terlalu banyak sumbernya.tapi papepun bendanya mr google banyak bantu :) thanks la siapa cipta google ni.

No comments:

Post a Comment